27 Eylül 2009 Pazar

ÇİKOLATALI PASTA





Emel Başdoğan'ın Foodie Pasta Yapımı adlı kitabını bayramdan önce almıştım araya bayram girince deneme yapamadım.Bu hafta sonu hemen bi deneme yaptım sonuç çok güzel sizinlede paylaşmak istedim.
PANDİSPANYA İÇİN MALZEMELER:
4 adet yumurta
1 fiske tuz
120gr toz şeker
40 gr nişasta
100gr un
60 gr oda ısısında iyice yumuşamış tereyağ
YAPILIŞI:
Yapılışı kitapdaki gibi aktarıyorum.Yumurtaları kabuğu ile sıcak su dolu bi kabın içine koyup bekletin,bu arada diğer malzemeleri hazırlayın.
Çukur bir cam kabı içi kaynar su dolu bir tencerenin içine yerleştirin.Sıcak suda beklemekte olan yumurtaları cam kabın içine kırın.Tuz ve şeker ekleyin.El mikseriyle mayonez kıvamına gelene kadar çırpın.
Cam kabı sıcak su dolu tencereden çıkartın.Bu kez karışım soğuyana kadar mikserle çırpmaya devam edin.
Nişasta ve unu eleyerek bir kaba alın,birbirleriyle karıştırın.Yumurtayı ekleyip çırpma teliyle karıştırın.Son olarak yumuşak tereyağınıda ekleyip kısabir süre daha çırpın.Elde ettiğiniz pandispanya hamurunu çemberin içine döküp 180 derece fırında 20-25 dakika pişirin.
Fırından çıkan pandispanyayı çemberden çıkarmadan ters çevirip soğumaya bırakın.Böylece beklerken çökmelerini önlemiş olursunuz.Tamamen soğuduğu zaman bir bıcak yardımıyla çemberden ayırıp çıkarın.
SÜTLÜ ÇİKOLATALI KREMA İÇİN,
200 gr sütsüz çikolata,
200 gr sütlü çikolata,
200 gr krema,(karton kutuda)
200 gr tereyağ,
YAPILIŞI:
Kremayı kısık ateşte kaynatın.Sütsüz çikolatayı ince kıyın,sütlü çıkolatayıda ince kıyın kaynayan kremayı ateşten alın,sütsüz çikolatayı içine koyup iyice karıştırın.Çikolata tamamen eriyince sütlü çikolatayı üzerine ekleyin.Eriyene kadar karıştırın.Oda ısısında soğumaya bırakın.
Oda ısısındaki tereyağını mikserle çırpın.Hafif yumuşayınca çikoltalı karışımı ekleyin mikserle biraz daha çırpın.İsterseniz hemen kullanın veya biraz daha sert olması için buzdolabında bekletebilirsiniz.
PASTANIN YAPILIŞI:
Pandispanyayı 3 çe bölüp aralarına krema sürerek(ben çikolata parçalarıda ekledim)üstüste döşeyin.Kalan çikolatalı krema ile pastanın üstünü ve kenarlarını sıvayın.Sertleşmesi için buzdolabına kaldırın.Üstünü zevkinize göre süsleyebilirsiniz.Ben kenarlarına çikolata rendeleyip sıvadım,üzerinede bitter ve beyaz çikolatadan bukleler yaptım.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

 
Gül'ün Kurabiye Evi