2 Ocak 2010 Cumartesi

BU NASIL BUTİK PASTACILIK????

Geceden beri sinirden çatlamak üzereyim farkında olmadan evdekileride baya rahatsız etmişim.En sonunda ablam sıkıntın kiminleyse şikayet et rahatla dedi.Bende kime şikayet edeyim dedim,tabikii bu ürünleri alanlara diye yanıtladı.Onun üzerine isim vermeden bloğumda yazmaya karar verdim.

Mesele şu efendim,gece beni uyku tutmadı bende blogları gezmeye yeni arkadaşlara bakmaya başladım.Gezerken bu işi yapan birinin bloğunda kurs görüntülerine bakarken beynimden vurulmuşa döndüm.Bloğun da  ürünlerinin butik pasta ve kurabiye olarak tanıtan hanfendi verdiği pasta kursunda pasta katkı malzemesi kullanıyor ve bloğa koyduğu resimde bu maddenin  görünmesinde bi sakınca görmüyor.

Şimdi sorarım size bu nasıl Butik Pastacılık.Bizim amacımız katkısız şeyler yapmak değilmi,butiğin anlamı bu değilmi?Yoksa benmi yanlış biliyorum.?Ben yumurtamı bile taze olsun diye 6'lı kutularda,unumu en fazla 2kg alıyorum..Hatta şeker hamuru yaparken  glukoz yerine ne kullanabilirim diye evde kendimce çalışmalar yapıyorum.Kaç kilo şekeri öyle ziyan ettim bilemiyorum.Daha sayamadığım şu anda unuttuğum bir sürü şeye dikkat ediyorum ve etmek zorundayım.
Biz bu ürünleri daha çok çocuklara yapmıyormuyuz?.Benim bu işe giriş sebebim zaten çocuklarıma katkısız ,evde yaptığım şeyleri yedirmekti.Kendi çocuklarımıza nasıl özen gösteriyorsak ürünleri yaptığımız kişilerede öyle özen göstermeliyiz Benim prensibim bu.Bilmiyorum şu anda sinirden çok konuşmuş olabilirim ama sıkıntımı sizinle paylaşmak istedim
.Bu işi yapacaksak katkısız olmasına özen göstermeliyiz.Yok katkı maddesi kullanacaksak o zamanda butik demeyeceğiz.Haksızsam benide eleştirebilirsiniz.Ozaman ben bu işi yanlış bilmiyorum demektir,yaptığım onca araştırmada yanlıştır.Karar sizin.

7 yorum:

mis kokulu lezzetler dedi ki...

Gül Hanım Merhaba,
aslında değindiğiniz konu çok önemli GDO lu ürünler ile beraber katkı maddeleride eklenince hiç bir şey yiyesi gelmiyor insanın.Yediğimizden bile kuşkulanır olduk artık.Sevgiler.Mine

birdilimdus dedi ki...

Kesinlikle çok haklısın Gülcüğüm amaç zaten katkısız ürün kullanmak ama bazen ne yazık ki böyle şeylerle karşılaşabiliyoruz.:(

Sevgiler,
Evren

GÜL DOĞAN dedi ki...

İlginiz için çok sağolun.Yazı 4-5 gündür var sadece ikinizin dikkatini çekti.Demekki katkı maddeleri kullanmak önemli değilmiş.Ama ben kendi doğrumdan şaşmam.

Seda BOZKAYA dedi ki...

gülcüm;

valla yazını merakla okudum...
hatta okuduğun bu günkü yazımda bende buna ufaktan değindim..

aynı şekilde bende ciddi anlamda dikkat ediyorum...
pandispanyasından,ara kremasına,şeker hamuruna kadar..hatta bazen 1 arkadaşımla konuşuyoruz da sadece şeker hamurunu evde yapan biz mi kaldık diye..
ne yazıkki artık herkes,blogçularda dahil herşeyi hazır kullanıyor ama dile getiremiyorlar :)))

ben hazır şeker hamurunu sadece kalabalık kurslarımda kullandım o da ev yapımı daha yapışkan ve zor çalışılır olduğu için.zaten o kadar kalabalıkta eb yapımı tüy içinde kalıyor...malum kış ve evde birşeyler yanıyr,çalışıyor...

neyse dediğim o ki kesinlikle katılıyorum...

çocuklarıma katkılı birşey yedirtmem ve çevremdekilere de yedirmesinler diye baskı yaparım...

hatta o kadar deliyimdir ki bu konuda oğlanların gitti anaokulunun bütün d.günü pastalarını yapaıyorum yeterki benimkiler o ne olduğu belirsiz pastalardan yemesin....

öptüm canım...

Alışveriş Şenliği dedi ki...

gül hanım merhabalar
öncelikle blogumuzun değerli bir izleyicisi olduğunuz için teşekkür ederim.
yazınız dikkat çekici ve düşündürücü... artık öyle bir hale geldik ki, ticaret ve hırs uğruna en değerli varlıklarımızın çocuklarımızın bile sağlıklarını hiçe sayıyoruz. sizden ricam bu tür gözlemlerinizi bizlerle hep paylaşmanız, paylaşınız ki bizlerde farkına varalım, çocuklarımızı ve kendimizi bu çirkinliklerden koruyabilelim...
sevgiler

Alışveriş Şenliği dedi ki...

gül hanım merhabalar
öncelikle blogumuzun değerli bir izleyicisi olduğunuz için teşekkür ederim.
yazınız dikkat çekici ve düşündürücü... artık öyle bir hale geldik ki, ticaret ve hırs uğruna en değerli varlıklarımızın çocuklarımızın bile sağlıklarını hiçe sayıyoruz. sizden ricam bu tür gözlemlerinizi bizlerle hep paylaşmanız, paylaşınız ki bizlerde farkına varalım, çocuklarımızı ve kendimizi bu çirkinliklerden koruyabilelim...
sevgiler

Kırmızı Mutfak dedi ki...

Size canı gönülden katılıyorum, gerçekten çok üzücü. Aslında sadece pasta katkı malzemesi diye de değil, ben bloglarda ''annelerin'' neler kullanarak yemek yaptıgını okuyorum ve çok üzülüyorum. Bu konuda bilinçsiz o kadar çok insan var ki. Ama daha kötüsü bilinçli olup yapanlar, satanlar...

 
Gül'ün Kurabiye Evi