13 Mart 2010 Cumartesi

UN KURABİYESİ

Bu kurabiyeyi kızımın doğum günü için yapmıştım.Doğum günü menüsünde bulunanların tariflerini sizlerle paylaşacağımı söylemiştim..Buyrun Un kurabiyesi ile başlayalım,,

MALZEMELER:
500 gr un,
300gr biskin(margarin)
150gr pudra şekeri
Bu kurabiyeyi ne kadar margarin ile yaparsam yapayım pastanelerdeki olmuyordu.Bende sırf bu un kurabiyesi için metro gross marketden bir kutu biskin marka yağ aldım.Siz isterseniz margarin yada tereyağı ilede yapabilirsiniz ama sonuç biraz daha sarı bir kurabiye olabilir.Geçelim yapılışına,
Un elenerek derin kaba alınır.biskin ve pudra şekeride ilave edilip 10 dakika kadar yoğurulur.İsterseniz ceviz büyüklüğünde bezeler yapılıp üzerine çatal ile bastırılır(1.resim).İster hamur rulo haline getirilip 2 parmak genişliğinde kesilir üzerine gene çatal ile çizik çekilir(2.resim).Altına yağlı kağıt serimiş fırın tepsisine dizilip önceden 150 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 1 saat beyaz olacak şekilde pişirilir.Pişen kurabiyelerin üzerine  arzu ederseniz fırından çıktıktan 1dakika sonra bol pudra şekeri serpebilirsiniz.Aynı dışarıdan aldığınız kurabiyeler gibi oluyor.Afiyet olsun:))

5 yorum:

Hilalland dedi ki...

gülcüm eline sağlık . özellikle bu margarinin un kurabiyelerinde ki sonucunu bir kaç yerde de okumuştum. özelliğini bilmiyorum. Çok ilginç gelmişti. pek margarin seven biri değilimdir ama bir gün un kurabiyesi yaparsam aklıma yazdım. sevgiler

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Gül bu ara herkes un kurabıyesı yapıyor:)rejimdeyım ve benımde canım cekıyor böyle guzel gördukce ellerıne saglık canım.:)sevgiler

SEVGİ dedi ki...

pastane vitrinindeki kurabiyeler gibi nefis görünüyorlar.ellerine sağlık. sayfam ödülün var, sevgiler..

LEZİZCE dedi ki...

DAVETİYE

ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN
GÖNDEREN: http://lezizce.blogspot.com/
56. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.blogcu.com
http://gelibolu17.blogspot.com/
tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
18 MART 2010-1 NİSAN 2010
TARİHLERİ ARASINDA
http://lezizce.blogspot.com/
YANİ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE
"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 56.HAFTA "
BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
SEVGİLER

rumma dedi ki...

En sevdiğim lezzetlerden bir tanesi ellerinize sağlık..

sevgiler

 
Gül'ün Kurabiye Evi