27 Temmuz 2010 Salı

SIKMA

Herkese iyi akşamlar.Burası çok çokkkk sıcak ve şu anda aşırı derecede bunalmışdurumdayım.Sabahları bi şekilde geçiyor ama akşam olunca artık dayanılmaz oluyor.Klimalar bile işe yaramıyor.Sanırsam  ben hala buranın sıcagına alışamadım.Neyse gelelim tarifimize,benim bildigim kadarı ile adana yöresine ait olan ama burada konyalı bi arkadaşın hayırbizim bu tarif dedigi sıkmamıza.Kimin yöresine ait olursa olsun sonuçta Türkiye'nin yemegi.
MALZEMELER:
Un,su,tuz ve maya ile mayalı bir hamur yapıyoruz.
İç Malzemeleri:Peynir,sogan,maydanoz.
YAPILIŞI:Hamurumuz mayalanırken peynirin içine bir küçük soganı ince ince dogruyoruz,yarım bag maydanozuda incecik kıyıp peynirli harca katıyoruz.
Mayalanan hamurdan mandalina büyüklügünde bezeler yapıyoruz,bu bezeleri ister eliniz ister merdane ile ince bir şekilde yemek tabagından biraz büyükçe açıp teflon tavada pişiriyoruz.Pişen hamura peynirli içimizden koyup sıkıca sarıyoruz.Kimi arkadaşlar pişe hamurun bir tarafını yaglayıp içini öyle koyuyor ben yaglamıyorum  siz arzu ederseniz yaglayabilirsiniz. İşte sıkmamız hazır.Afiyet balşeker olsun efendim:))

8 yorum:

kutsalceyiz dedi ki...

canım yanına çayıda benden olsun,çekilişim var buyur beklerim,sevgiler

kalpkurabiye, deniz dedi ki...

bu sıkmalardan izmirde yemiştim çok güzel oluyor gerçekten:) ellerine sağlık Gül Ablacım:))

GÜL DOĞAN dedi ki...

Denizcim güzel yorumun çok sagol canım.
Kutsalçeyiz çayını içmişkadar oldum canım sagol.çekilişinede bakıcam.

CAFE PEPELA / Tavuk Suyuna Çorba Tadında dedi ki...

Sıkma!
Bayıldığım tatlardan:)
Ellerinize,gönlünüze sağlık,çok hoş görünüyorlar

GÜL DOĞAN dedi ki...

sagol cafe pepela seninde yorum yazan ellerine saglık.çok teşekkür ederim.

YEMEK VAKTİ AYLİN dedi ki...

görüntü harika sıcak sıcak şimdi olsada yesem ellerine sağlık

umutluhayat dedi ki...

annemde çok yapar ve bizim en özel ve en sevdiğimiz yemeğimizdir ellerinize sağlık.nefis

annemineli dedi ki...

Sıkmaya bayılırım.Çok leziz görünüyorlar. Bende yaptım yakında basacağım. Yöre konusuna bende gönülden katılıyorum.Sevgilerrrr....

 
Gül'ün Kurabiye Evi