24 Eylül 2010 Cuma

TÜRK KAHVELİ KURABİYE

Herkeze hayırlı cumalar dileyerek başlamak istiyorum yazıma.Açıkcası bu kurabiyeleri ilk defa yaparken nasıl bişey olacağını çok merak etmiştim.Türk kahveli kek yapmıştım ama kurabiyesini denememiştim Sonuca gelince benim gibi fazla kahve içemeyen insanlar bile ayıla bayıla yer,heleki kahve tiryakilerine şiddetle önerilir.
Malzemeler:
1paket oda ısısında margarin,(bu tarifte tereyağı olmuyor kahvenin kokusunu değiştiriyor.)
1,5 su bardağı pudra şekeri,
1/2 çay bardağı sıvıyağ
2 yumurta sarısı,
2 dolu yemek kaşığı kakao,
2 dolu tatlı kaşığı türk kahvesi,
1 yemek kaşığı su(kahveyi ezmek için)
1 kabartma tozu.
Aldığı kadar un.
Yapılışı:Türk kahvesini 1 yemek kaşığı su ile karıştırın.Diğer malzemeleri unu azar azar ilave ederek karıştırırken kahveyide içine ilave edin.Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edene kadar un ilave ederek yoğurun.Hamurdan istediğiniz büyüklükte bezeler yapıp altına yağlı kağıt serilmiş yada yağlanmış fırın tepsinize dizin.Ben bezelerin ortasına tatlı kaşığı ile hafif bastırıp öyle bi şekil verdim ama siz istediğiniz şekli verebilirsiniz.Önceden 170 derecede 10 dakika ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dakika pişirin.Afiyet olsun:))

6 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

kahveli tatları severim ellerine sağlık muffınler harika

Tarif Diyarı dedi ki...

Elenize sağlık gül hanım kurabiye nefisolmuş ben bir türk kahvesi tiryakisi olarak bu kurabiyeyi denemezmiyim ilk fırsatta denememlazım.Sevgiler

anneanneninemekleri dedi ki...

Mis gibi kahve kokusunu alır gibi oldum,ellerine sağlık.Ayrıca pandalarda süper olmuş.

Pastane'den dedi ki...

Türk kahvesi benim bağımlılığımdır hergün 1 fincan mutlaka içerim hele birde kurabiyenin içinde olursa tadı muhteşem olur
ellerine sağlık Gül
mutlaka deneyeceğim

kalpkurabiye, deniz dedi ki...

ablacımm kahve aromasını sevenlere nefiss bir alternatif bu kurabiyeler ellerine sağlık..

Serap Bbl dedi ki...

Kurabiyeyi yaptım,çok kahve tadı kokusu alamadım ben ama nefis oldu yinede..teşekkürler =)

 
Gül'ün Kurabiye Evi